Prisgaranti
Om du hittar samma vara till ett lägre pris, matchar vi priset och ger dig 15% av mellanskillnaden tillbaka.
Prisgaranti
Om du hittar samma vara till ett lägre pris, matchar vi priset och ger dig 15% av mellanskillnaden tillbaka.
Prisgaranti
Om du hittar samma vara till ett lägre pris, matchar vi priset och ger dig 15% av mellanskillnaden tillbaka.

Vad betyder Prisgaranti?
Prisgaranti betyder att om du som kund hittar samma vara till ett lägre pris hos en av våra konkurrenter, så kommer vi att erbjuda dig samma pris - plus 15% av mellanskillnaden. Detta gäller även våra egna priser.
Exempel:
Du hittar en vara hos en av våra konkurrenter för 150 kr. Du har precis köpt samma vara hos oss för 250 kr. Vi kommer då att återbetala mellanskillnaden som är 100 kr, och dessutom ge dig 15 kr extra i kompensation.
När gäller Prisgarantin?
Följande kriterier måste uppfyllas för att prisgarantin ska gälla:
- Det måste föreligga ett faktiskt köp av den aktuella varan hos oss.
- Total avvikelse som önskas återbetalas måste vara ÖVER 20 kr (av administrativa skäl).
- Det ska gälla en svensk webbutik med svenskt organisationsnummer och med varulager i Sverige.
- Varan måste vara exakt densamma: produktnamn, tillverkare, färg, samma antal osv.
- Varan får inte vara slutsåld eller en beställningsvara utan ska finnas i lager för leverans inom 1–3 dagar.
- Priset ska gälla 1 st. av varan (ej mängdrabatt, eller t.ex. 2 för X kr).
- Prisen, inklusive frakt og avgifter, skal være lavere i den andre butikken.
- Prisgarantin gäller varor som faktiskt är tillgängliga och alltså inte genom köerbjudanden eller paketerbjudanden.
- Prisgarantin gäller inte för erbjudanden som kräver medlemskap. Till exempel en inköpsförening eller någon form av betalning för att få tillgång till erbjudandet.
- Prisgarantin gäller endast varor som omfattas av svenska regler för moms, tull, garanti och konsumentskydd.
- Prisgarantin kan inte kombineras med rabattkod på den aktuella varan.
- Kunden ska kunna dokumentera prisskillnaden, samma antal och produktens tillgänglighet i form av en bild och en länk till den aktuella varan.
- Kunden måste kontakta vår kundtjänst innan deras beställning från Garnius anländer till leveransstället.
Hur använder jag Prisgarantin?
För att använda prisgarantin måste du skicka ett ärande via våran KONTAKTFORMULÄR med ämnesfältet "Prisgaranti". Fyll i alla fält i formuläret och bifoga de bilder som har begärts. På så sätt kan vi behandla din förfrågan snabbare. Vi kommer sedan då att bedöma om du har rätt att dra nytta av prisgarantin eller inte.
Förfrågningar angående prisgaranti besvaras vanligtvis inom 48 timmar på vardagar. Det kan dock uppstå fördröjningar i samband med stora kampanjer, lagerfel och liknande. För närvarande har vår kundtjänst hög belastning och längre svarstider kan förekomma.
Prisgarantin gäller upp till 3 dagar efter att din order har skickats från vårt lager. På våra egna priser, gäller prisgarantien i 30 dagar.
Vad betyder Prisgaranti?
Prisgaranti betyder att om du som kund hittar samma vara till ett lägre pris hos en av våra konkurrenter, så kommer vi att erbjuda dig samma pris - plus 15% av mellanskillnaden. Detta gäller även våra egna priser.
Exempel:
Du hittar en vara hos en av våra konkurrenter för 150 kr. Du har precis köpt samma vara hos oss för 250 kr. Vi kommer då att återbetala mellanskillnaden som är 100 kr, och dessutom ge dig 15 kr extra i kompensation.
När gäller Prisgarantin?
Följande kriterier måste uppfyllas för att prisgarantin ska gälla:
- Det måste föreligga ett faktiskt köp av den aktuella varan hos oss.
- Total avvikelse som önskas återbetalas måste vara ÖVER 20 kr (av administrativa skäl).
- Det ska gälla en svensk webbutik med svenskt organisationsnummer och med varulager i Sverige.
- Varan måste vara exakt densamma: produktnamn, tillverkare, färg osv.
- Varan får inte vara slutsåld eller en beställningsvara utan ska finnas i lager för leverans inom 1–3 dagar.
- Priset ska gälla 1 st. av varan (ej mängdrabatt, eller t.ex. 2 för X kr).
- Prisen, inklusive frakt og avgifter, skal være lavere i den andre butikken.
- Prisgarantin gäller varor som faktiskt är tillgängliga och alltså inte genom köerbjudanden eller paketerbjudanden.
- Prisgarantin gäller inte för erbjudanden som kräver medlemskap. Till exempel en inköpsförening eller någon form av betalning för att få tillgång till erbjudandet.
- Prisgarantin gäller endast varor som omfattas av svenska regler för moms, tull, garanti och konsumentskydd.
- Prisgarantin kan inte kombineras med rabattkod på den aktuella varan.
- Kunden ska kunna dokumentera prisskillnaden och produktens tillgänglighet i form av en bild och en länk till den aktuella varan.
- Kunden måste kontakta vår kundtjänst innan deras beställning från Garnius anländer till leveransstället.
Hur använder jag Prisgarantin?
För att använda prisgarantin måste du skicka ett ärande via våran KONTAKTFORMULÄR med ämnesfältet "Prisgaranti". Fyll i alla fält i formuläret och bifoga de bilder som har begärts. På så sätt kan vi behandla din förfrågan snabbare. Vi kommer sedan då att bedöma om du har rätt att dra nytta av prisgarantin eller inte.
Förfrågningar angående prisgaranti besvaras vanligtvis inom 48 timmar på vardagar. Det kan dock uppstå fördröjningar i samband med stora kampanjer, lagerfel och liknande. För närvarande har vår kundtjänst hög belastning och längre svarstider kan förekomma.
Prisgarantin gäller upp till 3 dagar efter att din order har skickats från vårt lager. På våra egna priser, gäller prisgarantien i 30 dagar.
Vad betyder Prisgaranti?
Prisgaranti betyder att om du som kund hittar samma vara till ett lägre pris hos en av våra konkurrenter, så kommer vi att erbjuda dig samma pris - plus 15% av mellanskillnaden. Detta gäller även våra egna priser.
Exempel:
Du hittar en vara hos en av våra konkurrenter för 150 kr. Du har precis köpt samma vara hos oss för 250 kr. Vi kommer då att återbetala mellanskillnaden som är 100 kr, och dessutom ge dig 15 kr extra i kompensation.
När gäller Prisgarantin?
Följande kriterier måste uppfyllas för att prisgarantin ska gälla:
- Det måste föreligga ett faktiskt köp av den aktuella varan hos oss.
- Total avvikelse som önskas återbetalas måste vara ÖVER 20 kr (av administrativa skäl).
- Det ska gälla en svensk webbutik med svenskt organisationsnummer och med varulager i Sverige.
- Varan måste vara exakt densamma: produktnamn, tillverkare, färg osv.
- Varan får inte vara slutsåld eller en beställningsvara utan ska finnas i lager för leverans inom 1–3 dagar.
- Priset ska gälla 1 st. av varan (ej mängdrabatt, eller t.ex. 2 för X kr).
- Prisen, inklusive frakt og avgifter, skal være lavere i den andre butikken.
- Prisgarantin gäller varor som faktiskt är tillgängliga och alltså inte genom köerbjudanden eller paketerbjudanden.
- Prisgarantin gäller inte för erbjudanden som kräver medlemskap. Till exempel en inköpsförening eller någon form av betalning för att få tillgång till erbjudandet.
- Prisgarantin gäller endast varor som omfattas av svenska regler för moms, tull, garanti och konsumentskydd.
- Prisgarantin kan inte kombineras med rabattkod på den aktuella varan.
- Kunden ska kunna dokumentera prisskillnaden och produktens tillgänglighet i form av en bild och en länk till den aktuella varan.
- Kunden måste kontakta vår kundtjänst innan deras beställning från Garnius anländer till leveransstället.
Hur använder jag Prisgarantin?
För att använda prisgarantin måste du skicka ett ärande via våran KONTAKTFORMULÄR med ämnesfältet "Prisgaranti". Fyll i alla fält i formuläret och bifoga de bilder som har begärts. På så sätt kan vi behandla din förfrågan snabbare. Vi kommer sedan då att bedöma om du har rätt att dra nytta av prisgarantin eller inte.
Förfrågningar angående prisgaranti besvaras vanligtvis inom 48 timmar på vardagar. Det kan dock uppstå fördröjningar i samband med stora kampanjer, lagerfel och liknande. För närvarande har vår kundtjänst hög belastning och längre svarstider kan förekomma.
Prisgarantin gäller upp till 3 dagar efter att din order har skickats från vårt lager. På våra egna priser, gäller prisgarantien i 30 dagar.