KAN JAG RETURNERA MITT PAKET?
När du handlar på Garnius.se har du 30 dagars returrätt/öppet köp om produktet är oöppnad i sin garnetikett/produktförpackning, och inte är skadad eller luktar rök, mat eller liknande.
Kontakta vår kundtjänst på våran KONTAKTFORMULÄR INNAN du skickar varan i retur.
Ange följande information:
- Ordernummer på varan som returneras
- Vilka varor (både garntyp, färg och kvantitet eller andra tillbehör) som returneras från denna beställning. Om du behöver skicka tillbaka hela beställningen, skriv bara "hela beställningen".
Du får då en länk till en Bring-sida där du kan skapa din egen retursedel.
Kunden debiteras för returportot på 69 kr i anslutning till fakturan när returen har behandlats.
Vid retur måste paketet lämnas in till Bring. Om du vill använda en annan returmetod än returetikett via Bring sker det på egen risk.
Om du har valt faktura rekommenderar vi att du betalar fakturan innan betalningstiden går ut. Eftersom varan fortfarande anses vara din tills vi tar emot och behandlar din retur. Du kan också logga in på Klarna.se eller Klarna-appen och rapportera den aktuella beställningen som en retur, varvid fakturan hålls på is.
EJ UTHÄMTADE PAKET
Vid ej uthämtade paket debiteras kunden en avgift på 200 kr för att täcka våra kostnader i samband med packning, frakt, returporto och administration.
OBS! Från och med den 1 november 2023 kommer vi inte längre att skicka e-post till kunder angående ej uthämtade paket. Vid ej uthämtat paket kommer vi automatiskt att debitera kunden 200 kr i avgifter för packning, frakt, returporto och administration när vi mottar paketen.
Ej uthämtade paket betraktas inte som en godkänd retur, men om det finns andra naturliga omständigheter som har lett till att paketen har skickats tillbaka till oss är det viktigt att du som kund skickar ett e-postmeddelande till kundtjänst och skriver "ändring/avbokning" som ämne. Vårt kundcenter kommer att vara behjälpliga med att ordna så att paketet skickas igen.
Om det gäller fel från PostNord/Bring påverkas inte dessa försändelser av denna förändring, men du kommer att bli kontaktad av vårt kundcenter.
VAD KOSTAR RETURNERING?
Kunden debiteras för returportot på 69 kr i anslutning till fakturan när returen har behandlats.
KAN JAG BYTA UT VAROR?
Om du vill byta en eller flera varor ber vi dig att lägga en ny beställning på den eller de produkter du vill byta till. Skriv ner det nya ordernumret och bifoga det tillsammans med returen. Vi kommer då att ersätta dig för fraktkostnaden upp till 69,- beroende på vilken fraktmetod du väljer.
Observera att om den nya beställningen kvalificerar för fri frakt, och du väljer ett fraktalternativ annat än fri frakt, kommer du inte att få ersättning för fraktkostnaderna för den nya beställningen.
Kom ihåg: Du har 30 dagars returrätt/öppet köp från dagen försändelsen mottagits. Vid retur måste produktförpackningen och produkten vara oöppnad, oskadad och inte ha påträngande lukt, såsom rök, mat etc.
Om du vill byta mot en annan produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst innan du beställer dina nya varor!
RETURRÄTT/ÖPPET KÖP
När du handlar på Garnius.se har du 30 dagars returrätt/öppet köp om produktförpackningen/garnetiketten är oöppnad, och inte är skadad eller luktar rök, mat eller liknande.
Du kan läsa om klagomål och ångerrätt HÄR.